pembantu lab + student ak

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

ini cerita pelajar saya di dalam makmal. ok saya merupakan trainee teacher kat sekolah menengah di kawasan Taiping. Guru pembimbing saya sangat baik dan sangat membantu. till one day, He asked our lab assistant to help me in doing any experiment in the lab. saya? apa lagi.pucuk dicita ulam mendatang. ada la jgk org nk menolong kita prepare untuk demonstration atau experiment untuk budak2 tu kan. 

alkisahnya saya x tahu la samada budak-budak ni x pernah ke jmpa kakak lab assistant tu. bila kakak tu masuk kelas saya. i mean lab la. budak-budak laki gatai tu mula la dok pheewit pheewit... tu dia aih... terkejut i teachernya ni. x sangka budak ni behave mcm ni. malu kentang plak i kat kakak tu. I pon apa lagi, sbb da nampak kakak tu tersipu-sipu malu. I asked her to leave my class. xde la suruh tinggalkan kelas mcm kurang ajor je ak kan...tp saya ckp " Ok kak, xde apa2 la, nnti apa2 hal saya panggil akak kat sebelah". then she goes to the preparation room. 


ak pon mula la dengan pengajaran hari tersebut k. tapi dalam masa yang sama, pelajar-pelajar ak ni dengan aktifnya mula menconteng whiteboard dengan perkataan-perkataan gatai mereka tu la. "kakak lab cute", kakak lab cun muaahh muaahh". dan bila ak geram dengan mereka yang x sudah-sudah sebut kakak tersebut, ak sendiri plak yang p buat main-main dengan mereka. what i've said ? 

"ok guys, who wants to help me, taking the universal indicator in the preparation room. ask from the sister." tu dia mak oih ramai plak yang nk tolong ak. 


dan ini apa yang ak bru jumpa baru-baru ni. 



tngok la tu. hish hish. student-student cikgu ni mcm2 la. hahahaha...nk gelak je ak. nasib la budak-budak ni baru form 2. anggap je la x bape nk matured lagi kan. 

p/s : kalau anda perasan, bape banyak kata nama pengganti diri yang ak/saya gunakan dalam entry kali ni? 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...