tension,balik rumah

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

ok, aku nak mulakan dengan kronologi hidup aku lepas abes praktikum. 

lepas abes praktikum 

aku balik tg malim letak barang dan kereta.

balik kampung untuk cuti hari raya aidiladha 

seminggu lepas tu kembali ke tg malim. utk thesis dan program kelab.

ke Taiping utk program kelab. Zoofloria. 

kembali ke Tg Malim.

masub lab. 

nursery cari pokok. 

masuk lab. 




sehubungan dengan aktiviti aku ini, membuatkan rasa tension dan memberi kesan aku x leh fokus nk buat keje dalam lab tu. berkebetulan dengan daddy nak p KL meeting, aku pon ambik kesempatan balik kampung kononnya nak teman Mummy kat umah. so, decide balik. beli tiket dan balik. 

seminggu lepas tu..rakan aku kat Tg. Malim msg,

"Ain, bila nak balik sini, xde org kat umah ni, tension la ngan thesis, aku kena repeat lagi experiment tu".

"Nanti aku balik. Hmm.tu la, xpe la next week kan hg nak balik kg, kenduri tu. so, dpt la release tension sikit".

- Penyelesaian bagi tension itu adalah rumah, x kisah la rumah sendiri (eh, ada ke? ), rumah mak ayah, rumah tok, rumah pakcik makcik. dan sebagainya. So, kawan-kawan sesibuk mana kita pon, ingatlah org yg tersayang. tanpa mereka siapa kita. buktinya bila tension je tempat mereka lah yang kita cari. Sekian. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...