Update Amirah Shaari 29/1/2013

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah Ya Rabb. Perjalananku semalam selamat sampai. walaupun dipenuhi dugaan dan cabaran perasan yang bergolak galik (Eh, ada ke?) semalam. 

semalam 1 je wish aku bila duduk kat seat bas tu diapit oleh jejaka 2 org.  "Allah, 8hour, please be fast," and kepala aku terhinjut-hinjut cari tempat kosong lain, n mula la aku merangka ayat, "Pakcik, brother, please, sorry, boleh x kita tukar seat," (buat2 muka cntik, Eh, cantik ke?) HaHaHa. Eh tercerita hal semalam pulak dah. 

---------------------------------------------------------------------------------

alhamdulillah.hari ni aku sempat p melawat as kat hospital Slim River. As masih kat ICU lepas operate masukkan besi kat peha. syukur alhamdulillah sbb tercapai jugak keinginan aku nak tngok budak ni kan. Hoho. budak la sgt. 

for those who waiting for any updates about As, InsyaAllah aku akan cuba Update kat sini. supaya korang boleh baca and know how she is now. 

1) aku kol as, As, kami kat luar, nak tngok hg ni. "Oh ye ke". Jap parent aku ada kt dlm ni. Voice. Suara dye sgt kuat compared to 2nd day yang dye kol aku ari tu. Alhamdulillah. She's better now. 

2) Masuk je tengok dye. senyum. hati pilu tengok wayar2 kat bahu as, muka dgn jahitan tp As senyum. Alhamdulillah." She's strong".aku monolog dalaman. 

3) Dye bercerita macam-macam sampai kami plak yang terhibur. kononnya aku nak melawat As, aku nak hiburkan dye. alih2 aku plak yang terhibur. Alhamdulillah. She's back to the normal. daripada dye ckp dye lapar, teringin n siap terbayang n siap mintak ngan mak dye lagi nak makan masak lemak. Hamboihhh. Dye cakap kat Nurse supaya bagi pelawat masuk melawat awal pukul 3 petang, should be 4pm baru bukak. n bila kami nak keluar, dye ckp sat la sat la. banyak lagi cite yang nk dicerita As. Dye cite makcik yang dok depan belah kiri dye tp makcik tu da kuar wad ICU makan roti pagi td dgn semangat smpai guna dua2 belah tangan, sampaikan dye pon cubit la roti tu sikit sbb nak rasa n nak makan sbb lapar. n ternyata rupanya roti tu sedap.. Hadoi As, aku pulak yang mengekek dalam ICU td. nasib x kena sound kat Nurse. - Xpe As, time ni la hg nak diet pon ^-^ 

4) Bila kutey masuk dgn Zima, 1st Question As kat Kutey boleh plak pasal Gitar pnya accessories yang dye dok guna before accident ari tu. As, Cepat sembuh nnti hg boleh sambung main gitar plak. 

5) Dan bila Indah ngan Farihin masuk, dye cakap xpa, aku sebulan dua je macam ni, lepas ni aku masuk la belajaq sama ngan hampa. Allah. Allah. Allahu. Kuatnya semangat hg As. Kami tnggu hg as. 

6) Mak n Ayah As pon nampak kuat sangat. dengan kerenah As. Macam2 makcik cite gelagat As yg buat kami gelak. Hg lawak la As. Dan mereka makin kuat dengan peningkatan tahap kesihatan As. 

7) satu gigi as kena cabut, kat bhgn bawah. pada aku xpe la gigi sbtg je. Hg expect apa yg As jawab? Hahhaa.. Ain, aset aku ni....da kurang da satu.. Hahaha.. sempat lagi hg pk aset As oi...

As masih kat ICU sebab masih dalam pemantauan Doc. Jika dye dah stabil Insyaallah dye dimasukkan kat wad biasa. Doa2 kan lah supaya As cepat2 dimasukkan ke wad biasa. Nanti kat wad biasa nnti boleh la kami lawat hg ramai2. wat kecoh kat hospital plak. HeHeehehhee

nak tengok gambar? Errr... x boleh la.. Ahaaa.. xde la sbb aku pon x sempat nak snap pict As sbb asyik dok dngr dye cakap je. kami ni x sempat nak ckp semua bagi kat hg. sbb da bape hari As x cakap ada tiub dalam mulut. tu yg dye ckp x henti2 tu =) feel relieve. lega. 

K la guys, ni je yg aku boleh cite kat hampa. Kita doakan moga As recover cepat..Miracle is everywhere. Just remember that Allah is always with us. 


nah tempek satu gambar semester 3.


Till that. maaf jika terkurang. Live ur life and be kind everyday. 





1 comment:

  1. perghhh...selim melimnye As time sem 3..hehehe~

    bagus la As ni, kuat semangat dia. Baru lpas operate pun mulut dok cakap banyak lg..hehe :)

    anyway ain, berbolak-balik la yunk...mana ada bergolak-galik.....huhuhu -.-'

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...